Змінити мову
  • English
Інвестиційний огляд

Встигніть ліквідувати представництво з 20% знижкою

Станом на січень - лютий 2017 рік в Україну зареєстровано 669 іноземних представництв, станом за аналогічний період 2016 року показник істотно не змінився. Це говорить про нестабільну ситуацію в нашій країні і небажання іноземних компаній вести діяльність в нашій країні.

Для того щоб зареєструвати іноземне представництво в Україні буде потрібно 2 місяці, щоб ліквідувати представництво - в кращому випадку, 6 місяців.

На жаль, державні органи не дотримуються термінів, передбачених законодавством та оскарження їх дій на сьогоднішній момент неефективно. Питання закриття іноземного представництва не закріплений на законодавчому рівні, немає чіткої процедури, в результаті чого доводиться регулюватися напрацьованої практикою і загальним порядком ліквідації компаній в Україні. Також слід регламентувати процедуру призначення і проведення податкової перевірки, з усуненням на законодавчому рівні способів відкладання дати її початку.

Якщо Ви нерезидент і прийняли рішення самостійно ліквідувати підприємство, хід подій для Вас буде наступний:

• до початку процедури ліквідації необхідно звільнити всіх співробітників, крім директора, закрити всі рахунки в банку, крім одного;

• припинення діяльності представництва іноземної компанії за рішенням іноземного суб'єкта господарської діяльності, який відкрив представництво. Документом, що підтверджує рішення про ліквідацію представництва є протокол зборів іноземної компанії, який необхідно апостилювати і супроводити нотаріально завіреним перекладом на українську мову. Обов'язковою вимогою до протоколу є необхідність позначення ліквідатора, яким, в більшості випадків, виступає директор представництва, на нього ж і буде в наступні 6 місяців покладено обов'язок супроводу цієї процедури;

• проходження перевірок в податкової інспекції, пенсійному фонді та фондах соціального страхування, після чого закриття ліквідаційного рахунку в банку;

• отримання довідки в Митній службі про зняття з обліку та зняття з обліку в Мінекономрозвитку.

• і нарешті, виключення представництва з ЄДРПОУ, після чого знищення печатки.

Ключовим моментів в процедурі є проходження податкової перевірки. Навіть за умови реформування податкової інспекції та впровадження, так званого, "Офісу аудиту" правила роботи і відношення до платників податків не змінилося. Платники податків все частіше стикаються з проблемами при підписанні "обхідного" в електронному вигляді в зв'язку з тим, що в кожному районі / регіоні діють свої вимоги. Мінімізувати "людський фактор" на цьому етапі поки так і не вдалося.

На нашу думку, дуже важливо і значимо на законодавчому рівні визначити термін призначення податкової перевірки, щоб усунути способи відкладання дати її початку.

При ліквідації представництва недостатньо проходження позапланової податкової перевірки, необхідно обов'язково знятися з обліку в митній службі та подати пакет документів для зняття з обліку в Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України. Термін розгляду не більше не менше - один місяць, а це є затягуванням процедури. Один плюс - плата не стягується.

Якщо у Вас виникли або залишилися питання, ви можете отримати безкоштовну консультацію в компанії Liquidator Pro. Телефонуйте нам безкоштовно по Україні з будь-якого номером 0800 309 399. Поспішайте, діє вигідна цінова пропозиція, докладніше про нього дізнайтеся на сайті.

Автор: Юрченко Ольга

Керуючий партнер Liquidator Pro

Всі статті