Змінити мову
  • English
Інвестиційний огляд

Зниження перевалки стало найбільш відчутним за останні чотири роки і склало мінус 8,6% щодо 2015 року

У 2016 році обсяги перевалки в українських портах продовжили знижуватися наростаючими темпами - було зафіксовано найсильніше зниження за останні чотири роки, що склало мінус 8,6% щодо 2015 року, повідомляє ЦТС.

Зниження відбулося за всіма напрямками, найсильніше впали обсяги транзитної перевалки (мінус 35,1%). Також в останні два роки спостерігається зниження експорту. І це при тому, що обсяги експорту зернових постійно зростають.

"Це означає, що Україна втрачає свої позиції в експорті двох інших основних вантажів - чорних металів і ЗРС, які становлять понад третину всієї перевалки в портах", - пояснив консультант ЦТС-Консалтинг Андрій Ісаєв.

"Крім об'єктивних факторів (попит на регіональних ринках) причиною падіння експорту є втрата конкурентоспроможності української продукції, на яку впливає і ефективність логістичних ланцюжків експортерів. Тут постає питання про вартість заходу судна в українські порти, яка вище в 3-5 разів, ніж в порти наших конкурентів - Австралії і Бразилії. Значний вплив на вартість доставки також надає розмір суднової партії, яка в українських портах обмежена глибиною ", - зазначив аналітик.

Лідерами за обсягами перевалки, як і роком раніше стали морський порт Південний, Одеський, Миколаївський та Чорноморський (колишній Іллічівський) порти. При цьому в Південному було перевалено 39,3 млн т вантажів, що склало майже 30% від обсягу перевалки в усіх портах. Сумарно через п'ять найбільш завантажених портів пройшов 81% всіх вантажів.

Лідером серед державних портових операторів стало ДП МТП Южний - перевалено 12,3 млн т вантажів. Серед приватних стивидоров найбільший обсяг вантажів опрацьовано гуртом терміналів ТІС - 21,5 млн т.

  

ЛIГАБiзнесIнформ

Інформаційне агентство

www.liga.net

Всі статті